<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

- Kovin juttu ikinä sen kanssa oli ne Rimman bileet, muistatko? Se suunnitteli sinne lavastuksen, järkkäs musat ja vielä sen livebändin. Se tunsi Ketten, joka duunas sinne latinosafkat. Se roudas bändin ja niiden kamat, Ketten safkat paikalle, jeesas kaikkii ja sit se sanoi lähtevänsä himaan. Se epäili, ettei itse tulis paikalle, ku sitä ahdisti isoissa ryhmissä. Se sanoi, että sinne tulee liikaa jengiä, että se ei viihdy siellä, kun se ei tunne niitä muita.

 

Mä petyin, mutta ymmärsinhän mä sitä. Se oli totta, sen hengitys kiihtyi ja se alkoi hyperventiloida. Joskus pysäytin auton, ku sen oli päästävä ulos. Se luuli tukehtuvansa. Loppuilta meni täristessä. Se ei voinu sille mitään. Mä olin pahoillani sen puolesta. Surin mä sitäkin, et taas joutuisin menemään yksin bileisiin. Bailaisin aikani, mutta sitten mä jo halusin sen himaan, sen syliin. Emmä halunnu ees tanssia muiden kaa.

 

Mä menin ajoissa autteleen Rimmaa. Kannettiin pöydille safkat ja astiat, duunattiin kukkia maljakoihin ja maalipurkkeihin, joka puolelle. Jengi alkoi valuu paikalle. Rimma hehkui iloa, ku niin moni saapui paikalle. Kimi ja Jussi näyttelivät otteita vanhoista Velipuolikuista ja me naurettiin sikana. Sit syötiin tulinen alkukeitto ja jatkettiin jalopenovartailla ja salaateilla.

 

Ennen jälkkärii mä kapusin stagelle ja aloin muistella Rimman lapsuutta. Olin treenannu puhetta etukäteen ja se auttoi mua siinäkin. Pari hauskaa lausetta se heitti tosta vaan ja mä tajusin, että ne toimi siinä mun tekstissä tosi hyvin. Sillä on horjumaton tyylitaju.

 

Kun mä olin puolivälissä mun legendaa, mä näin tutun hahmon ilmestyvän pöytien taa. Mun sydämessä heilahti ja mun kädet kuumeni, poskille nousi liekit ja henkäisin hiljaa. Sitä tuskin kukaan huomasi, mutta kun se kohotti kätensä, mä laitoin sormeni huulille ja kuiskasin: - Mitä sä sanoit? Se astui esiin hämärästä ja heitti vielä yhden riimin mun tekstiin. Ihan uuden, mut se uppos täydellisesti. Jengi hörähti isoon nauruun.

 

Mä kiitin kuulijoita ja Rimmaa, juoksin ja loikkasin hajareisin sen syliin. Se suuteli mua pitkään ja jengi alko taputtaa. Se ei päästänyt mua käsistään koko iltana ja se tanssitti mua keskellä lattiaan niin lähellä, ettei hiuskaan olis meidän väliin mahtunut.

 

- Joo, mä muistan ne bileet. Jengi sanoi siellä, että te kaksi ette varmana ikinä eroa.

 

- Ai niinkö ne sanoi? Kaikki eroaa nykyään. Kyl säkin sen tiedät.

 

 

(Edit. 5.6. hieman )