....ja KELA vastaa:

Lapsilisänne on tarkistettu 1.5.2008 alkaen seuraavasti: ......
Perustelut: Lapsilisä on myönnetty seuraavasta lapsesta.....

Teille ei makseta yksinhuoltajakorostusta 1.5.2008 alkaen, koska Teitä ei pidetä lain tarkoittamalla tavalla yksinhuoltajana.

Yksinhuoltajana pidetään henkilöä, joka ei lapsilisän maksukuukauden alkaessa ole avio- tai avoliitossa tai joka ennen maksukuukauden alkua on muuttanut aviopuolisostaan erilleen yhteiselämän lopettamiseksi.

..... Hui, aika hurjaa. Kuitenkin. Kuinka kukaan uskaltaa muuttaa kenenkään luo, jolla on lapsi/lapsia? Muutto siis merkitsee, että yksinhuoltaja lakkaa huoltamasta lapsiaan yksin. Edellyttääkö lainsäätäjä, että Avo- tai Aviopuoliso osallistuu Uuden Puolisonsa lastenhoitoon?

Olen entistä ylpeämpi Tulevasta Avopuolisostani. Hän on todella rohkea. Hän ymmärtää, että minun mukanani todellakin seuraa paketti, ei vain yksi elämä, vaan kokonainen kirjokansi! Hänestä tulee pilari, joka kannattelee Taivasta!

Entä minä? Mitä minä voin? Lupaan olla Aurinko Hänen Taivaallaan, riittävän lämmin ja riittävän valoisa. KELAn käyttämä termi 'yhteiselämä' kuulostaa hyvältä. Koetan taata meille kaikille rakkauden täyttämää ja kyllin hyvää yhteiselämää.

Tämä KELAn minulle lähettämä dokumentti on parisuhteemme ensimmäinen paperi, jolla ottamamme Suuri Askel näkyy myös yhteiskunnan ja yhteisön suuntaan. Hyvänä kakkosena tulee vuokranmaksukuitti, jossa on yksi vesimaksu lisää. Tästä on hyvä alkaa. Jalat tiiviisti realiteeteissa.

Päät pilvien yläpuolella. Rakkauden sumussa, Sammon syntysijoilla, Taivaassa.