Runotorstaille uusinta viime lokakuulta - teemana 'kodikas':

 

 

Levitän pehmeän maton astua, sijaan lämpimän vuoteen nukkua.

Minä ripustan suojaavat verhot ikkunaan, tiivistän vetoiset rakoset.

Minä hyräilen hiljaa, soinnutan musiikin rauhoittaville taajuuksille.

 <?XML:NAMESPACE PREFIX = O />

Lämmitän leivän, avaan viinipullon, asetan salaatin keskelle lautasta.

Minä sytytän kynttilän, taittelen lautasliinan, kaadan kirkasta vettä lasiin.

Minä avaan uunin, nostan höyryävän padan aluselle ja tarjoilen aterian.

 

Katson ympärilleni lempeään hämärään, yksikään räikeä valo ei häikäise.

Minä hymyilen sisään ja ulos,  iloni hengittää minussa lämpölaajennusta.

Minä tarjoilen täyden pöydän rakentavaa rauhaa ja turvallista yhteisöllisyyttä.

 

Minä olen tehnyt kodin minulle, jotta sinulla olisi hyvä olla.