- Kultsi, olet ajatellut lapsen hankkimista?

- Oho, oletko tosissasi?

- Joo, ajattelin, että eikö alkaisi olla lapsen aika?

- Kyllä oikeastaan, mutta oletko ajatellut seurauksia?

- Mitä tarkoitat, mitä seurauksia, lapsilisien leikkauksiako?

- No niitäkin. Lapsi tarvitsee hirveästi kaikenlaista, vaunut,
  leluja, ruokaa, vaippameri on valtava, pallomereenkin se pitää viedä.

- Eihän pienet lapset vielä paljoa maksa, isot ne vasta kuluttaakin. Rauski
  kertoi et teini-ikäiseen kuluu vähintään tonni kuussa.

- Joo, ja ne pitää vakuuttaa jo ennen syntymäänsä.

- Totta, niillehän voi tapahtua ihan mitä tahansa.

- Multa murtui pienenä jalka, kun laskin pulkalla puuta päin. Mun korvalehti
  repes, kun Jussi heitti ongenkoukun siihen. Auto törmäsi muhun, kun ajoin
  fillarilla. Olin sairaalassa aika pitkään, kun sisäelimet meni rikki.

- Kun mä olin pieni, faija tempaisi multa solisluun sijoiltaan, kun roikotti käsistä.
  Mä luikastuin koulun käytävällä ja sain kallonmurtuman. Mopolla vedin lipat, ranne
  murtui ja sit ne kipsasi sen väärään asentoon. Sitä leikattiin kolmeen kertaan.

- Onko sun suvussa perinnöllisiä sairauksia?

- Ai, että onko?! Kysy vaan, mitä puuttuu! Meidän suvusta löytyy lyhytkasvuisuutta,
  likinäköisyyttä, metabolista oireyhtymää, kilpirauhasten ylitoimintaa, nivelreumaa, ripulia,
  sydän- ja verisuonisairauksia, masennusta ja allergiaa - ainakin noita.

- Kauheeta. Meillä taas on on lihas- ja selkärankareumaa, kaukonäköä, viherkaihia, anemiaa,
  kuuroutta, kehityshäiriöitä, tuki- ja liikuntaelintensairauksia, astmaa, syöpää ja skitsofreniaa.

- Mun suvussa on runsaasti alkoholisteja.

- Niin munkin, eihän noita sairauksia selvin päin kestä.

- Ehkä me ei sit kuitenkaan hankita lasta.

- No ei varmana. Kuolee se kuitenkin.

***********************************

Variaatio Loistavasta kirjoituksesta: http://www.paavo.vuodatus.net/blog/440708

Kiitos ideoinnista ja kannustuksesta!